.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزینه ها و گمانه های تازه برای معاونت اولی رئیس جمهور
پس از کناره گیری رحیم مشایی از سمت معاونت اولی رئیس جمهور از برخی چهره ها همچون ثمره هاشمی ، صادق محصولی و نیز علی سعیدلو به عنوان جدیترین گزینه ها برای تصدی این پست مهم یاد می شود...
گزینه ها و گمانه های تازه برای معاونت اولی رئیس جمهور

پس از کناره گیری رحیم مشایی از سمت معاونت اولی رئیس جمهور از برخی چهره ها همچون ثمره هاشمی ، صادق محصولی و نیز علی سعیدلو به عنوان جدیترین گزینه ها برای تصدی این پست مهم یاد می شود.

 گفته می شود مجتبی ثمره هاشمی که از نزدیکترین یاران احمدی نژاد است در برابر درخواست وی برای پذیرش معاون اولی رئیس جمهور ، ضمن اعلام بی میلی اظهار داشته که اعتقاد دارد در مسئولیت فعلی و دستیاری ارشد رئیس جمهور نیز قادر است تا به دولت دهم یاری رساند. حتی شنیده شده است احتمال دارد در صورت عدم پذیرش این سمت از سوی ثمره هاشمی ، رئیس جمهور کسی را به معاونت اولی برنگزیند و وظایف معاون اول را بین برخی از نزدیکان از جمله ثمره هاشمی ، مشایی و نیز سعید لو تقسیم کند.

ثمره هاشمی که از نزدیکان احمدی نژاد به حساب می آید پیش از این نیز برای تصدی این مسئولیت مهم مطرح بود ولی برخی خبرها حکایت از آن دارد که وی بیشتر علاقمند است تا در نقش تئورسین دولت دهم مطرح باشد تا اینکه نقش عملیاتی و مستقیم اجرایی بر عهده بگیرد . گفته می شود حکم قبلی مشایی برای معاون اولی پس از آن صادر شده که ثمره هاشمی از پذیرش آن استقبال نکرده است.

صادق محصولی وزیر فعلی کشور، از دیگر گزینه هایی است که گفته می شود پرونده وی برای بررسی و انتخابش به عنوان معاون اول رئیس جمهور برروی میز احمدی نژاد قرار دارد. معاونت اولی صادق محصولی که از یاران نزدیک احمدی نژاد به شمار می رود در حالی مورد بحث است که شنیده شده وی در دولت دهم در سمت وزارت کشور نخواهد ماند. اگر چه در هر صورت محصولی یکی از ارکان اصلی دولت دهم خواهد بود.

از سوی دیگر ، علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور نیز از دیگر گزینه های است که در حال حاضر برای تصدی پست معاونت اولی رئیس جمهور مطرح شده است. احتمال رایزنی های فراوان برای معرفی وی به عنوان وزیر نفت هم منتفی نیست ، اگر چه این موضوع به ارزیابی دقیق نوع واکنش مجلس ، بویژه پس از اتفاقات اخیر دارد.

اگر هیچیک از این موارد محقق نشود ، سعید لو در مقام معاون اجرایی خواهد ماند و یا اینکه علی کردان به عنوان معاون اجرایی منصوب می شود. سخن از تنظیم روابط کلان دولت در سطح وزارتخانه ها و استانها از طریق سعیدلو و کردان در دو سمت معاونت اجرایی و دبیری هیات دولت هم می رود که بر این اساس احتمال حضور هر یک از این دو در سمت های یاد شده منتفی نیست.

طی روزهای اخیر و در حالیکه غلامحسین الهام در سفر حج به سر می برد ، حتی سخن از بررسی معاون اولی وی نیز مطرح شد که آخرین شنیده ها حاکی از آن است که پس از مصوبه جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام الهام در شورای نگهبان ماندگار خواهد شد و چنانچه کدخدایی به قوه قضائیه برود ، سخنگویی آن شورا را مجددا بر عهده خواهد گرفت.

الهام تاکید کرده که علاقمند است بعد از کارهای اجرایی سنگین فرصت بیشتری را برای امور پژوهشی و دانشگاهی خود قائل شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فربد 6 مرداد 1388
محصولي / سعيد لو / الهام / ثمره هاشمي هيچكدام گزينه مناسبي براي معاون اول رئيس جمهور نيستند واقعا احمدي نژاد كس ديگري به غير از اين افراد نمي شناسد تعجب مي كنم پس چطور مي خواد مملكتو اداره كنه خدايا خودت كمك كن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.